Sin älskades andetag, det är kärlek det.

Jag ligger i sängen här bredvid min älskling. Har killat på hans arm så han ska slappna av lite grann, han har så ont. Jag tror han snart börjar somna in här bredvid mig, visst är det så skönt att få ligga bredvid den man älskar och lyssna på melodin av den personens tunga och lugna andetag. Det är kärlek det.

Och kärlek är väldigt vackert oavsett vad. Kärlek mellan en man och en kvinna är lika vackert som mellan en förälder och sitt barn. Jag minns min första kärlek, det var kärleken mellan mig och min katt då jag var liten. Han var min bästa vän då och är fortfarande min bästa vän. Jag älskar honom så oerhört mycket.
En sak som jag tycker är konstigt är varför kärleken mellan mig och min man är så ”fel”. Vi älskar varandra som par gör, vi visar varandra respekt och vi skrattar och har kul ihop. Varför är vi då enligt samhället ett omaka par? Jo, det är ju på grund av vår åldersskillnad. Jag kan hålla med om att 26 år är mycket, men för mig gör det ingenting eftersom mitt förhållande till honom är så naturligt och fint. Jag kan verkligen vara mig själv med honom. Och dessutom, dessa filmkändisar som George Clooney, Johnny Depp, Richard Gere som jag vet många i min ålder kan sitta och dregla hemma i soffan över, och fick någon av dem en chans med Johnny Depp tror jag inte de skulle säga nej. Så hur kan då människor som skulle tacka ja till Johnny Depp sitta hemma och dömma min relation med min älskling? Det tycker jag är bra konstigt…

7 kommentarer

Filed under Allmänt

7 responses to “Sin älskades andetag, det är kärlek det.

  1. Isa

    Hm, eftersom jag levt i ett liknande förhållande – dock BARA 22 års skillnad läser jag era tankar och funderingar och förstår vad ni går igenom. Men jag undrar vilka värderingar ni själva har? Ser ni er som omaka? Varför skriver ni att att er realtion är ”fel”. Har ni bestämt er? Vill ni vara ett par? Har ni, eller vilka tvivel har ni runt er åldersskillnad?
    Jag tror mycket är vunnet om ni/”man” reder ut egna mixade känslor runt situationen för att vara starka och stöttavarandra när andra utomstående visar sina mixade känslor…, hoppas att min fundering landar ok hos er, Det är bara välmening i min fråga.

    • Tror inte att vi har skrivit att vi tycker det är fel. Det är många i vår omgivning som tycker att det är ”fel”. Vi ser oss inte som omaka. Vi är i mångt och mycket extremt lika. Vi har samma sjuka humor, många gemensamma intressen, tycker om samma saker. Tycker nog om man läser våra inlägg idag att det står ganska klart att vi vet vad vi vill och vill leva med varandra resten av livet. Vi har redan mixat klart om man uttrycker sig så. Vi vet var vi står, sen får omgivningen anpassa sig eller försvinna. Vi har själva inga problem med andra som älskar varandra, det gäller bögar som flator, handikappade eller folk med stora åldersskillnaden.
      Jag kommer aldrig nånsin att vara på ett visst sätt bara för jag har en yngre tjej och för att vi ska smälta in. Never!
      Förstår din tankegång och det är väl så att du vet vad det handlar om men många har ingen aning om det. Så tack för din kommentar, fortsätt du med såna. :

  2. Älskar rubriken. För det är verkligen så.

  3. Mona

    Sjukt att jag kan känna igen mig fastän jag bara är 16 vintrar. Mitt första riktiga förhållande tog all livslust och glädje ur mig, jag lovade mig själv att aldrig mer ge hjärtat rakt ut, säga de tre orden som betyder mest. Men när jag väl insåg att det var ett destruktivt förhållande hade det gått 1 år och alla runtomkring mig såg mig som ung och dum. Jag förväntade mig stöd från familjen men det var självklart, en femtonåring blir inte tillsammans med en 7 år äldre ung man. Men nu när jag tänker tillbaka så står jag fast vid en mening; det VAR inte åldersskillnaden som var felaktig och som förstörde. Det var snarare att vi var alltför olika, plus att jag visste vad jag ville med mitt liv redan då medan han fortfarande velade runt i drömmar. Självklart mådde jag så dåligt som man mår när man blivit sårad, dumpad och lämnad ensam på alla sätt och vis, men jag lärde mig att det i slutändan är vännerna och familjen som står kvar vid din sida.

    Jag trodde aldrig jag skulle få känna kärlek igen, men åh,så fel jag hade. Idag är jag lycklig, och jag mår bra av mitt förhållande med en person som jag älskar så otrolig.
    När jag läser om ert förhållande blir jag glad för er skull, jag hoppas att varken ”han” eller ”hon” låter all dålig energi och alla sneda blickar påverka förhållandet eller känslorna. När man verkligen älskar varandra så kan ingenting förstöra.

  4. Sam

    Hej!

    Jag var ihop med en 19 år yngre tjej i två år, vi började då hon var 19 och jag 38. För dem som inte förstår så kan jag berätta att alltihopa kändes hur naturligt som helst, vi hade samma sorts humor, tyckte om samma saker. Enda gången man tänkte på åldersskillnaden var när man satt sig ner och tänkte på den! =)
    Det var alltså bara frågan om siffror, inte om mogen vs. omogen, erfaren vs. oerfaren, utan det bara liksom flöt naturligt, som för vilket som helst par.

    Omgivningen noterade inte värst vårt förhållande – bådas kompisar visste att vi sällskapade och vi träffade bådas kompisar, våra föräldrar visste att vi sällskapade och jag var ofta hemma hos hennes föräldrar och hade ett väldigt bra förhållande med dem. Det är klart att skillnaden slätades ut av att jag alltid varit väldigt ungdomlig; det är inte något desperat försök att hänga kvar i någonting undanflytande, utan helt enkelt hurudan jag är. Och jag tror inte jag kommer att ha ett annorlunda sinnelag oberoende av hur gammal jag blir. Min mormor levde till 92 och tyckte det bästa var när min syster hade sina kompisar med sig och hon fick följa med deras förehavanden och tala med dom. Åldern är bara en siffra. =)

    Nu svamlar jag redan.
    Men kärlek är kärlek. Den kollar inte ditt leg.

    Lycka till i fortsättningen och ha det så skönt tillsammans.
    =)

    • Oj, Vilken historia! Vad mysigt det lät, liknar väldigt mycket vårat förhållande. Och som du säger, kärleken kollar inte ens leg, och tack för lyckoönskningen!

Kommentera

