Välkommen

Hej och välkommen till våran blogg. Vi är ett par som vilket som helst, enda skillnaden är att det skiljer 26 år mellan oss. Detta berör och rör upp mycket känslor hos många. Framförallt de i vår närmsta omgivning. Än så länge är vi dock anonyma med vilka vi är. Detta kommer ändras under resans gång här på bloggen och irl. Detta är inte pga att vi vill vara anonyma utan ska fungera mer som ett skydd för oss som personer. Vi har personer i vår omgivning som ännu så länge inte vet om detta.

Lite om oss då. Personlig info kommer vi att skriva personligt här på bloggen, men nu är det lite allmän info om oss som par.
Vi är ett par där hon är 18 år och han 44 år. Vi har varit tillsammans i över 7 månader nu, men känt varandra betydligt längre än så. Hon bor i ett mellansvenskt samhälle medans han bor i södra Sverige. Träffas gör vi så ofta vi kan. Planen är att flytta ihop under sommaren. Vi vet vad vi vill och vi kommer bygga för vår egen framtid tillsammans. Bloggen här är dels ett skrivet dokument över vårt liv tillsammans men ska även fungera som hjälp för andra i samma situation. För det ska alla veta att det är inte helt okomplicerat för par med stora ålderskillnader. Ofta är det så att ens egna familj tar avstånd från en. Dessa begrepp och förutfattade meningar vill vi försöka ändra på.

Det som kommer hända nu är att vi kommer båda skriva en liten presentation om oss själva. Sen får du följa med våra resa tillsammans där både han och hon kommer skriva på bloggen här.

Vi vill även göra er uppmärksamma på att kommentarerna kommer förhandsgranskas och kritik som saknar saklig grund kommer åka i papperskorgen direkt. Pajkastning här kommer inte att ske. Så du som bara vill häva ur dig skit och annat, spar den energin till något annat, du kommer inte få dina kommentarer publicerade.

Hoppas ni kommer få läsvärda stunder här med både glädje och sorg.

Följ min blogg med bloglovin

10 kommentarer

Filed under Allmänt

10 responses to “Välkommen

  1. Jennifer

    Kul att läsa! Tycker det är så häftigt att ni går emot samhällets regler om hur stor åldersskillnad det ” får” vara. Keep going!

  2. Lycka till. Har själv haft ett förhållande med stor åldersskillnad. Träffades när jag var 19 o han 41, 22 år. Vi har separerat idag ef 20 2 barn o år ihop. Dock inte pga åkdersskillnaden. Lycka till var rädda om er.

  3. jennifer

    Till ”hon”: Helt ärligt, inte för att vara kritiskt eller något illa menat, men hur känns det inombords när förmodligen din pappa är vid samma ålder? Att ”hans” barn är samma ålder som dig? Iallfall från början måste något ha klickat till i huvudet, eller liksom ett ”Wake upp call”.

    Skulle gärna vilja höra vad som befanns i ditt huvud under den första tiden, tycker sådant är intressant!

    Hoppas att era 7 månader blir fler än så, att ni får fina barn tillsammans, att ingen av er ska behöva dö ensam! Kram

    • Självklart var det lite rörigt i början, men jag hade känt honom sedan långt tidigare och innan vi fick en sådan relation så hade vår åldersskillnad redan planats ut. Jag såg honom som min jämlike och bästa vän redan innan. Så jag vet inte riktigt om det är det som gjort att jag inte upplevt det som så konstigt. Jag kan skriva ett lite längre inlägg om det senare under dagen, så håll utkik! Tack rara du, det hoppas jag med. Kram

  4. Fin blogg o lycka till =)

  5. sara

    En tanke, hade det funkat om Hon var 44 och han 19??

    Ha en bra dag!

    • Det vågar då jag inte svara på då jag inte varit i den situationen, men jag har sett lyckliga par i den situationen så det tror jag nog. Kärleken är ju det viktigaste. 🙂

  6. bra skrivet 🙂 Bra idé att starta en blogg om er situation! Hoppas ni får fler än 7 månader tillsammans! 😀

Kommentera

