Ett svar till en läsare

Jag fick en fråga som jag tänkte svara på

Till ”hon”: Helt ärligt, inte för att vara kritiskt eller något illa menat, men hur känns det inombords när förmodligen din pappa är vid samma ålder? Att ”hans” barn är samma ålder som dig? Iallfall från början måste något ha klickat till i huvudet, eller liksom ett ”Wake upp call”.

Skulle gärna vilja höra vad som befanns i ditt huvud under den första tiden, tycker sådant är intressant!

Hoppas att era 7 månader blir fler än så, att ni får fina barn tillsammans, att ingen av er ska behöva dö ensam! Kram

Självklart var det lite rörigt i början, men jag hade känt honom sedan långt tidigare och innan vi fick en sådan relation så hade vår åldersskillnad redan planats ut. Jag såg honom som min jämlike och bästa vän redan innan. Så jag vet inte riktigt om det är det som gjort att jag inte upplevt det som så konstigt. Dock har tankar kring vår ålder rörts sig i mitt huvud. Tankar som handlar om att när han är så gammal är jag i den åldern. Tänk om jag kommer dö ensam… Så det har varit tankar om en ensam framtid, men de tankarna har jag kommit förbi nu. Man vet inte hur framtiden ser ut, jag kan dö i morgon, det vet jag inte och inte någon annan heller. Lika bra att leva i nuet.

Och om jag nu ska jämföra honom mot min pappa så går det verkligen inte. För det första så är min pappa närmare 60 och sedan är han så mycket mer äldre i sättet. Jag tror inte att man ändras i sättet beroende på ålder, min karl kan vara lika busig, lekfull och barnslig som mig. Han begränsar inte mig på något vis utan han stöttar mig mer än någon annan gjort att följa mina drömmar och tro på det jag gör.
Jag vet inte riktigt om jag svarat på frågan, men jag har i alla fall försökt. Är det något mer så är det bara att skicka i väg en kommentar, och tack rara du för lyckoönskningarna, det värmde!

8 kommentarer

Filed under Hon, Svar på frågor

8 responses to “Ett svar till en läsare

  1. Till ”hon”: Vi är lika gamla du och jag och jag personligen har väldigt svårt för att se mig själv i ett förhållande med en man som är så pass mycket äldre än mig själv. Men jag vill bara säga att jag är så glad över eran lycka, att ni funnit varandra och vågar bryta normerna! Halkade in på denna blogg på ett bananskal men fy vilken tur. Lycka till med ”gubben” 😉 Hehe! Trevlig påsk!

    • Haha, jaa. Alltså om jag kollar omkring mig på andra män i hans ålder skulle jag aldrig kunna tänka mig det, men just han har fallit mig i smaken. Beror nog på att han inte är en siffra för mig som de flesta andra män i hans ålder, utan för mig var han världens finaste person redan innan jag blev kär i honom! Tack och bock och glad påsk på dig!

  2. Jag måste bara få ställa en fråga, du kanske vet hur jag ska tackla dettta, värt ett försök iaf.

    Det är såhär att när jag var 14 blev jag tillsammans med en 3 år äldre kille, alltså 17. Idag är jag 16 och han 19 och vi håller fortfarande ihop. Problemet är mina föräldrar, i början fick jag vara med honom osv, men nu efter ett år så får jag inte ens träffa honom. Dom säger att ålders skillnaden är alldeles förstår. För mig och min pojkvän är åldern inte alls något problem. De enda som är jobbigt är att vi måste ”smyga” med att få träffas.. Hur tycker du jag ska göra med mina föräldrar? 😦 Diggar din blogg förresten, tycker de är coolt att de håller mellan er! kram

    • Jag tycker det verkar som att dina föräldrar är de med problemen för 3 år är inte alls någon farlig åldersskillnad. Du är ju faktiskt 16 år. Ibland måste man se till sin egen vilja och inte sina föräldrar, du kan ju prata med dem och fråga varför de har problem med att ni träffas då ni fick göra det då du var 14. Du är antagligen mognare och mer ansvarstagande nu än då.
      Kram på dig, det kommer säkert att lösa sig!

  3. Hej!:)
    Jag är själv tillsammans med en äldre man, jag är 21 o han 33. Och han har en dotter också som bor med oss. Vi så matchar vi varandra perfekt. jag är mogen, han är barnslig. Så vi ligger nog på samma nivå i alla fall. Ska till och med förlova oss snart är det tänkt:) Åldern har ingen betydelse när det kommer till kärlek… så länge man är på ungefär samma våglängd och älskar varandra!:)

Kommentera

