Jag tror minsann att det vankas söndagsmys

Snart vankas det söndagsmys, då ska älsklingen och jag hoppa ned i soffan och se på film, men först ska det duschas. Undra vad han har valt ut för någon film… Antagligen någon klassiker eller en film som är ”sevärd” rent film mässigt. Jag kommer nog kontra med något mer utav Hollywoods massproducerade underhållningsfilmer, och det är ju inte helt fel enligt mig. Har någon något tips på en bra film? Funderar annars på att välja filmen Instängd som tydligen ska vara en riktig skräckis. Skräckisar är nästan aldrig fel så länge man har  en mysig karl att krama på.

Jag cyklade ned till affären tidigare och köpte godis, blev så sugen, tyvärr hoppade kedjan på cykeln precis när jag kommit från affären så det var bara att hoppa av och gå med cykeln hem, tur att det inte är så långt i alla fall. Imorgon får älsklingen hjälpa mig att fixa kedjan, jag har gjort det förut dock, så det ska nog inte vara så svårt…

Det här är den bästa godisblandningen enligt mig. sött, surt, choklad och lite lakrits. Vad är era favoriter?


6 kommentarer

Filed under Allmänt, Hon

6 responses to “Jag tror minsann att det vankas söndagsmys

  1. Kul att ni har hittat kärleken i varandra, och inte ser några gränser.
    Vi bor i det ”lilla landet lagom” och folks åsikter brukar ofta bryta ner folk mentalt. Men låt dem inte göra det med er – ni (låter när man läser det ni skriver) ”ser” så kära ut – och kärleken ska övervinna allt.

    Jag har själv haft en stor åldersskillnad med min sons pappa (han fyller 36 nästa födelsedag) så jag vet hur folk tittar och kommer med sina åsikter. Vårat förhållande sprack mycket pg.a det. Men jag fick världens finaste lilla kille trots allt.

    Lycka till och hoppas kärleken varar! ❤

    • Denise:
      Det är precis som du säger. Åldersskillnaden mellan oss är inget problem, utan det är alla runt omkring som har problem. Blickar som visar vad de tycker, tissel och tassel. Men vi har kommit över det och folk får säga vad de vill, vi vet vad vi känner och hur vi vill ha det. Sen får de som inte accepterar det gör hur fan de vill. Om deras åsikter är viktigare än vänskap så är det deras förlust, vi har inte eller kommer inte ändra på oss hur vi är. 🙂
      Tack för lyckönskningen. ❤

  2. Hanna

    Jag har precis börjat läsa din blogg och undrar hur dina föräldrar reagerade när de fick reda på att ni var tillsammans? Sen undrar jag om du inte tycker ibland med tanke på åldersskillnaden att han ligger mycket längre fram vad gäller kunskap om mångt och mycket och om du tycker det är jobbigt? Finner du inget negativt med åldersskillnaden? Detta var ett nyfiket inlägg från mig, inga fördomar. Jag måste säga att jag tycker ni är modiga att ni vågar stå för vad ni tycker!

    • Mina föräldrar fick väldigt nyligen reda på min förhållande med honom och min mamma är inte så glad, hon hade önskat att jag var med någon yngre, men samtidigt så börjar hon bli mer positiv till det så jag vet inte riktigt hur det kommer att låta från hennes sida då chocken lagt sig. Självklart märker jag av en del av att han är äldre och har mer kunskap, livserfarenhet. Men det är egenltligen inte så mycket som stör mig då vi är rätt så olika när det gäller vad vi har kunskap inom. Vi har en del gemensamma intressen och så, men annars är han mer tekniskkunnig och jag mer konstnärlig av mig så vi lär hela tiden utav varandra. Så ena kvällen kan jag sitta och prata om sång och dyl. och han lyssnar och frågar och nästa kväll tvärt om. Jag hade nog haft problem med hans livserfarenhet om han hindrade mig från att göra mina egna misstag och lära utav den, men hittills har jag inte märkt av något sådant. Det som jag kan tycka upplevas negativt med vår åldersskillnad är sådana där vardagliga grejjer som normalt min partner skulle kunna vara delaktig i, t.ex. fika på stan med vänner. Det känns just nu som att vi inte är redo för sådant. i alla fall inte i mina hemtrakter (Bor i en mindre ort där alla känner alla). Sedan har jag ju min studentbal på intåg och den kan ju han inte heller gå som min kavaljer. Eller ja, kan, kan han ju, men det skulle bli väldigt konstigt.
      Så lite sådana grejer kan kännas som negativa med vår åldersskillnad, men jag tror det kommer bli bättre bara vi ger det tid.

  3. Hallå 🙂

    Jag 27, min tjej 16. Vi älskar varandra! That’s it ! Kör på för i helvete !!

    Sen skulle jag råda er till att skaffa en egen domän, hör av er om ni behöver hjälp med detta!

    Kram Pierre

    • Tack Pierre! Egen domän fixar vi när det behövs. 🙂 Håller på med sånt dagligdags så det fixar jag sen. Detta vara bara en kul grej, men det har på 24 timmar växt extremt. 🙂
      Härligt att ni älskar varandra. Håll kärleken vid liv och var rädd om varandra.

      Kram

Kommentera

