Inga tårar denna kväll för vad som kommer att hända i morgon.

Uhh, sitter här med en lite klump i magen, imorgon måste jag åka hem här ifrån. Det känns verkligen som skit. Jag vet att jag inte kommer få se honom på ett tag och de där milen hem känns som en pärs. Alla som varit i ett distansförhållande vet hur det känns, att stå där vid stationen och när tåget väl kommer så känns det som om ens hjärta slits itu av saknad. Ska försöka att inte tänka på det, annars går bara jag och hjärtat runt och är ledsna. Vi var nyss och handlade, köpte lite godis och mat. Kommer bli en mysig kväll i kärlekens tecken. Ska verkligen ta till vara på den tiden jag har kvar och försöka att inte få några tårar i ögonen förens jag väl är på väg bort från honom.
Saknad är verkligen en smärtsam känsla. Det är baksidan av att älska någon så oerhört mycket, när man inte är med den man älskar så saknar man, otroligt mycket.

17 kommentarer

Filed under Allmänt, Hon

17 responses to “Inga tårar denna kväll för vad som kommer att hända i morgon.

  1. Det är nyttigt o sakna. Det är nyttigt o va ifrån varandra. När eran kärlek är så stark som den är, då blir den bara ännu starkare i och med avståndet.

    ÄKTA Kärlek övervinner allt!!

  2. Sofia

    Hej, en liten fråga till någon av er.
    Min farsa är tillsammans med en tjej, 22 år yngre. Denna tjejen är nästan lika gammal som jag. Hans dotter. Jag, 17, hon 20. Det känns minst sagt… läskigt, äckligt och skrämmande. Men jag försöker komma över det.
    Men una liten problema, you know, han vågar inte prata om henne, eller något. Jag fick själv fråga honom om han hade någon tjej, och jovisst det sa han att han hade. Men jag fick inte veta mer, fick ta reda på allt själv. Då fick jag veta att de varit tillsammans i 2 (!!) år, men varit på g sedan hon var 17. De bor tillsammans (jag bor hos min mamma så jag märkte ingenting) och jag har aldrig fått träffa henne.
    Hur ska jag hantera situationen? Vill så gärna ha ett svar.

    • Tror jag(han) ska svara på detta då jag har en liknande situation. Jag tror man inte ska se det som skrämmande eller äckligt. Så länge din farsa är lycklig så mår han ju bra och det är ju viktigt, för mår han bra så märks det i eran relation. Problemet verkar vara mer att han inte vågar presentera henne för dig. Som de flesta relationer där föräldrarna är skilda så gäller det att pappans nya kvinna eller mammans nya man inte försöker bli nån reservförälder. Det fungerar inte. I ditt fall har du fått en mer en kompis än en styvförälder. Så säg till farsan att läsa bloggen här så kanske han kan ta hem dig så du får träffa tjejen och lära känna henne. Det är nog där problemet ligger då ni aldrig träffats.
      Lycka till.

  3. Linda

    Hej!

    Jag och min pojkvän har nästan varit tillsammans i tre år, och har under princip hela den tiden haft ett distansförhållande. Han bor i Malmö och jag bor i norra Småland. Blir ganska många mil… Men det har fungerat bra och vi kommer förhoppningsvis och flytta ihop snart.

    Om man bara vill och älskar varandra går allt att övervinna.

    Tack för en mycket intressant blogg som jag garanterat kommer att fortsätta följa! Bra gjort!

  4. Jag och min sambo hade ett distansförhållande första tiden utav vårat förhållande, i ca ett halvår så pendlade vi mellan gävle och sthlm.

    Men sedan tog han tag i kragen och flyttade ”upp” till gävle och började plugga här 🙂

  5. Sandra

    Jag och min pojkvän har varit tsm i 4,5 år, är förlovade sen ett halvår tillbaka och bor ungefär 1,5 timme ifrån varandra, allt går bara man vill! Kärlek övervinner allt 😀

  6. Jo distans förhållanden är inge roligt 😦 Jag har vart med om att det trillat så otroligt många tårar på tågstationen =/

  7. Åh, intressant blogg 🙂 Hur fann ni två varandra? Vad sa dina föräldrar?
    Jag hade i ett års tid ett distansförhållande. Han i Italien och jag på Åland. Det var sjukt tungt. Men också nyttigt. Varje dag är vi så förbannat glada över att äntligen på bo ihop. 🙂 Det var som sagt tungt, men de visade att vårt förhållande var starkt. 😀 ha det bra!

    • Vi lärde känna varandra via internet och jag tyckte redan från början att han var speciell, hade något särskilt som jag inte sett hos någon innan. Sedan utvecklades vår relation sakta framåt under en period på ca 3 år och sedan blev han tillsammans med en kvinna och då insåg jag vad mina känslor verkligen var för honom. Brinnande kärlek, det var mer än vänskap så jag öppnade mitt hjärta för honom under några månader till han tillslut vågade bli min. Och det är jag otroligt lycklig över.
      Mina föräldrar blev chockade, är fortfarande chockade. mamma tror jag kommer acceptera det, det har låtit så de senaste dagarna i telefon i alla fall, pappa kommer nog få väldigt svårt då jag fortfarande är hans lilla flicka. Mamma tycker inte om det, men som sagt, hon kan inte hindra det.

      Distansförhållanden är jobbiga, men som sagt, en liten gnista slocknar och en stor växer sig starkare.

  8. Hanna

    Jag har ett distansförhållande med en kille som bor i Italien så vi träffas cirka två gånger per år. Det är jättejobbgt jag vet, men älskar man verkligen en person så klarar man det. Det kallar jag äkta kärlek^^

  9. Sofia

    Hej igen, sofia med den unga ”plastmamman” Jag 17, hon 20.
    Okey.
    Men du (han) som har barn, är dina barn och din tjej nästan lika gamla? Hur hanterar de situationen?
    För min pappa vet inte ens att jag vet hur gammal hon är.
    Sedan en till fråga: Jag har hittat henne på facebook. Ska jag skicka ett meddelande/fråga om att bli hennes vän eller känns det för påträngande innan jag träffat henne första gången?

    • Sofia:
      Förlåt om svaret dröjt. Ja de är nästan lika gamla. De hanterar det dåligt kan jag säga, men jag är inte orolig att det inte kommer bli bättre. Man får bara låta det ta lite tid.
      Jag tycker faktiskt du ska ta kontakt med henne. Hon kanske vill det med. Jag tror det kan lösa massa problem då din farsa inte kan lösa det. 🙂 Så prata med henne på fejjan. 🙂

Kommentera

