Filmtips

Har ett riktigt stort filmintresse som jag gärna delar med mig. Nu senast jag såg en nyare film var det Ritualen(The Rite). En film om exorcism. Händelserna bygger på sanna berättelser och vatikanens nya utdrivningskampanj. Jag tycker filmen är bra och även om ämnet skulle skulle kunna få en att tro att det är en ren skräckfilm så är detta inte fallet. Filmen har sina ”hoppatillisoffanmoments” men den är snyggt filmat och bra berättad. Svensken Mikael Håfström står för regin och Anthony Hopkins är filmens stora skådis. Han gör som alltid en otroligt bra rollgestaltning. Vet inte, men karln har någon övernaturlig förmåga att spela extrema roller. Här är hans skådespel inte långt efter Hannibal Lector. Han är kung när det gäller såna här roller. 🙂 Kul även att se gamle Rutger Hauer igen som den präststuderande killens fader. Vem minns inte Liftaren? 🙂
Vill du ha en spännande film, med inte allt för mycket handling och lite kryddade skräckiseffekter så se Ritualen. 🙂

Trailer:

5 kommentarer

Filed under Film, Han

5 responses to “Filmtips

  1. Då kanske man får ta och se den =)

  2. shit pomfritt vilken läskig film, tror jag ska se den 🙂

  3. Hej!

    Om du tycker om att se film så skulle jag rekommendera Sucker Punsch om du inte redan sett den 🙂
    Den var väldigt speciell men otroligt bra, sjukt fint filmad och med bra musik 🙂
    Ett litet tips bara 🙂 Jag tyckte också att Ritualen var bra 😉 Lite lagom läskig =D

Kommentera

