På tåget hem, till ett hem som inte luktar honom.

Sitter nu på tåget hem och det känns som om hela hjärtat gråter. Innan jag åkte skrev jag som vanligt ett brev till min älskling och fäste på kylskåpet så att han ska ha något att trösta sig emot då han kommer hem till den tomma lägenheten. Jag har kommit till mitt första stopp och inväntar nu bara att tåget ska ge sig i väg igen med en raksträcka hem. Hem till den tomma sängen, hem till hemmet som inte luktar honom. Mitt lov slutar inte förens på måndag, jag har hur många dagar lov kvar och då känns det extra bittert att lämna den man jag älskar när jag vet att jag hade kunnat vara kvar ett tag till.

Kommer dock bli lite mysigt att träffa familjen och djuren. Min katt brukar kuta fram till mig av glädje och bara vill kela och kela. Det är i alla fall en tröst. Sedan kommer jag ju få somna med min älskling i natt, fast i örat. Under det senaste halvåret har jag somnat varje natt med han i örat. Ibland hans andetag och ibland hans ljuva röst. Det är så mysigt. Vet ni vad det mysigaste med det hela är?

Det är när vi vaknar båda två mitt i natten och kan nattsluddra lite grann för att sedan somna om igen. Då är jag helt varm i hela kroppen när jag vaknar på morgonen, redo för en ny dag.

Måste slutligen tacka för all fin respons, ni ska veta hur varm jag blir på insidan då jag läser era berättelser och tankar. Det är underbart! Tack!

14 kommentarer

Filed under Allmänt, Hon

14 responses to “På tåget hem, till ett hem som inte luktar honom.

  1. Usch.. Distansförhållanden är inte roligt alls =/
    Men jag beundrar er som klarar det. Kärleken blir lite ”starkare” då när man inte kan ses lika ofta.

    Jag och min sambo har vart tillsammans i 2 år och det gör fortfarande lika ont när han åker iväg på söndagen eller måndagen och kanske kommer hem på fredagen. Och det började han med när vi vart tillsammans 1 månad..

    Men som sagt, stå på er! Älskar man varandra tillräckligt mycket så finns det inget som heter ”åldersgräns”. Kul att läsa om er i alla fall 🙂
    Kram

    • Ja, just nu räknar jag bara dagarna. Planen är ju att flytta ihop i sommar och det kommer ju bli alldeles, alldeles underbart! Men då har du ju ett ”veckodistans förhållande” eller något i den stilen… Kram

      • Jajo..
        Härlig att ni planerar att flytta ihop 🙂
        Det är ju inte så långt kvar tills det är sommar heller.
        Lycka till med allting! 🙂 kram

      • Det är sant, tack för lyckoönskningen och lycka till själv med sambon i framtiden, kommer nog gå alldeles galant 🙂

  2. malin

    Hej! Jag undrar bara hur ni träffades? Jag har ju läst att ni har känt varandra länge, men jag undrar när ni började träffas som kära lixom? Om du fattar.. haha.

    Stå på er! Kram

  3. S

    Jag ser inget fel i er ålderskillnad det är väl er ensak mem tycker bloggen blir rätt meningslös som anonym och utan bilder på er. Återkommer nog därför inte. Lycka till dock.

    • Tack för lyckoönskningen och anledningen till att vi är anonyma nu i början kan du se i kommentaren nedan.

      ”Bild på oss kommer att komma så småningom. Men välkommen att följa vår resa för det kommer inte ta så lång tid innan vi avslöjar ansiktena bakom ”han” och ”hon” Vi har valt att vara anonyma dels för att jag (hon) bor för tillfället i ett litet samhälle där man inte kan vara anonym, alla känner en vilket innebär att jag skulle behöva möta folk i skolan t.ex. som kanske inte skulle vara alltför trevliga. Men håll ut som sagt var, det kommer att komma.”

  4. Sanna

    Kan du inte lägga upp en bild på er? 😀

    • Bild på oss kommer att komma så småningom. Men välkommen att följa vår resa för det kommer inte ta så lång tid innan vi avslöjar ansiktena bakom ”han” och ”hon” Vi har valt att vara anonyma dels för att jag (hon) bor för tillfället i ett litet samhälle där man inte kan vara anonym, alla känner en vilket innebär att jag skulle behöva möta folk i skolan t.ex. som kanske inte skulle vara alltför trevliga. Men håll ut som sagt var, det kommer att komma.

  5. Vi letar efter Sveriges bästa bloggar! Är du en av dom? Missa då inte chansen att bli veckans blogg på BloppFashion.se – Bloggvärldens nya samlingsplats för secondhand, mode och bloggande. Tävla på vår blogg FollowUF.blogg.se – http://followuf.blogg.se/2011/april/tavling-bli-veckans-blogg-pa-bloppfashionse-1.html

    PS. Tycker det är sjukt modigt att du vågar stå på dig. Kärleken övervinner allt!

  6. Ett distansförhållande för mig och min kärlek funkade inte. Hoppas så innerligt att ni inte tar avståd för varandra trots den långa vägen. Min Kärlek bor i andra delen av Sverige och vi ses därför aldrig. I fyra år har han varit mitt liv, och jag är bara 17. Fortfarande lever vi i de livet där vi vill vara tillsammans, bara han och jag. Det är omöjligt i nuläget och vi försöker ses så ofta på loven som möjligt. Han flyttade till B för två år sedan och sedan dess har jag bloggad om min sorg för att han lämnade mig. Ni kan läsa underbara texter hos mig där jag förklarar allting. Alla texter ligger under ”Svart på vitt”
    Lycka till med allt!
    Kram

    • Vad smärtsamt men fint det låter. När jag läste detta så tror jag innerligt att det kommer sluta som er två igen, kanske inte förens nu på några år, men jag tror verkligen det. Tack för lyckoönskningen och lycka till själv. Kram

  7. micha

    jag brukar också sova i telefon med min älskling, det är så mysigt och underbart.
    många tycker det är konstigt. men för mig är det en trygghet. kan inte somna utan att göra det när vi inte är med varandra.
    (vi kan endast ses på helgen och lov)

Kommentera

