Nattsuddarfrågan.

Här tänkte jag ställa en liten fråga så här några minuter innan midnatt. Men först lite annat som på olika sätt berör frågan.
En del säger att ålder bara är en siffra. Det stämmer i hög.grad. När jag var i min tjejs ålder var jag själv tillsammans med en äldre kvinna. Mycket berodde väl på nyfikenhet och lite vilda fantasier. Men vi trivdes ihop även om båda visste att det skulle få ett slut. Hon flyttade extremt långt bort om man säger så. 🙂 Det som slog mig då var att.hon var samma våglängd som mig. Så här 25 år senare så vet jag mycket mer vad detta berodde på. Oavsett kön så är åldern en klocka på hur lång tid vi levt. Vi har alla en kropp och den styrs av en hjärna. Kroppen förändras hela livet. Men hjärnan däremot förändras inte. Givetvis kan man drabbas av sjukdom, men generellt sett så ändrar sig inte hjärnan speciellt nämnvärt. Man får bara mer erfarenhet och förhoppningsvis mer kunskap på vägen. Men som person ändras du inte. Jag är samma person som för 25 år sen. Jag gillar samma saker nu som då. Jag kan vara barnslig, gilla samma sjuka humor, göra en del helt idiotiska saker precis som jag gjorde när jag var yngre. Så åldern är bara en siffra som tickar på. Ni yngre har nog lite svårt att förstå vad jag menar, men ni kommer fatta om 20-25 år vad jag menar. 😉

Nu till frågan som har med just åldern och nyfikenhet att göra. Hur många av er har/haft fantasier att vara med en äldre tjej eller kille?
Frågan kan man givetvis vända på, men då den äldre oftast vet hur det är att vara med en yngre, då han/hon varit där själv, så är det inte så intressant.
Så låt kommentarerna flöda, nattisar. 😉

19 kommentarer

Filed under Allmänt, Han

19 responses to “Nattsuddarfrågan.

  1. det du skriver är sant.. det inser jag (trots att jag hör till ”de yngre”) jag är själv en sån som dras till folk som är äldre, visare. aah., har mer erfarenhet om du förstår vad jag menar 🙂

  2. Här kommer jag, jag gillar frågan. Har länge velat svara den, men det är ingen som har svarat innan. Så jag passar på nu 🙂
    Det har hänt flera gånger faktiskt, första gången jag gjorde det så var jag 13. Nu är jag 21, min nuvarande kille är ett år äldre än mig.

    Jag fantiserade ett flertal gånger under högstadiet om min musiklärare, han var så otroligt, snygg, vacker, fin, snäll, you name it!
    Han var 37 och jag var 13, jag visste så klart att han inte skulle falla för en liten 13-åring, och tur var väl det. Han hade dessutom ett förhållande med en annan lärare på skolan (jag var väldigt avundsjuk på henne!) men det är inte så konstigt att jag var det.
    Han var min dröm, i stort sett under hela högstadiet. Helt knasigt, men samtidigt var det så underbart. Jag drömde så ofta om honom, min vackra musiklärare 😉

    Nu skrev jag en hel novell, men så blir det ibland.

  3. I vissa fall behöver det inte bara handla om kärlek, trots att jag varit tillsammans med killar som haft 12-14 års åldersskillnad. Det kan handla om trygghet och en fristad i vissa fall…

    Så var det i mitt fall då jag var 15. 🙂

  4. I’m living the fantasy, min man är 18 år äldre. 😉

  5. Har aldrig haft fantasier om någon som varit mycket äldre. Men en av mina bästa vänner gifter sig nu i maj, med sin sambo som är 19 år äldre än henne. 11 år har dom varit tillsammans. För vissa så funkar det ju tydligen alldeles utmärkt även om det är stor ålderskillnad. Men jag tror det beror mycket på vem man är som person.

    • Ja, vem man är som person, men även vem den andra personen är. Att hitta någon man passar med är ju som att lägga pussel, båda delarna bör stämma in på båda delarnas tycke och smak när det gäller insida och utsida. 🙂

  6. Fantiserat o fantiserat. Elle jo, min hemkunskapslärar jag hade i 7:an, så jäkla snygg :p Han är lika gammal som mina föräldrar, då va han runt 27 o jag 13. Men jag har inte drömt om äldre. Men jag hade ett förhållande med en som är 15 år äldre, vi träffades när ja va 14 o han 29. Fick smyga o träffas hos min bästa kompis tills ja va 18, då fick min pappa reda på det. Han va inte glad, men sen höll det inte ändå, han va inte den han visade sig vara 😦 Min mamma har inte sagt så mkt om mina förhållanden, då hon själv har haft förhållanden med äldre o har ett nu också men inte så många år imellan.

    Nu är jag sambo med en som är 8 år äldre, han fyller 30 i år o jag 22. Inte så stor skillnad tycker jag, och min pappa ”godkände” honom. Jag va livrädd ibörjan, då dom skulle träffas första gången. Pappa har alltid tyckt att 1-3 år äldre räcker. Men nu va det ok, tydligen 🙂

  7. Malin

    Klart man har haft fantasier om äldre(och även förverkligat dem:P)
    Nu lever jag med min sambo som är 10 år äldre så kan väl säga att man lever i fantasin:)

  8. josefine

    Äntligen kan jag svara på frågan som jag längtat efter att nån ska fråga! Så tack för det! Mitt svar är JA! Helt klart, jag står inte ens ut med tanken av att bli tillsammans med nån som är i samma ålder som mig. Själv är jag 16 år och drömmer om en kille eller mer man som är minst 20+. De är mer manliga, mognare, har haft mer erfarenhet, de kan ge mig den trygghet jag vill ha och de flesta är inte rädda för att fästa sig, ha ett förhållande som inte tar slut. Hoppas du/ni förstår vad jag menar. Tonårsförhållande tar slut nån gång (största delen iaf) och även fast jag inte haft pojkvän förut så siktar jag efter ett förhållande som aldrig tar slut. Äkta kärlek. Så ja, helt klart!

    Det är en av anledningarna till att jag läser eran blogg. Ett förhållande där det finns en ålderskillnad. Eran blogg ger mig hopp om att ett förhållande med en äldre man inte är omöjligt, att inte alla män tycker ”äh, vaffan en 16åring henne tänker jag fan inte ha ett förhållande med”.
    Tack för att ni har denna blogg! Jag småler alltid när jag läser era inlägg! 🙂

    Ta hand om er och låt inget komma er i vägen! 🙂

  9. Mia

    Jag är 23år och jag är hellre med någon som är 30 +, än med någon som är jämnårig med mig. Tror det har mycket med att göra att jag är mer mogen och har mer livserfarenhet än vad killarna OCH tjejerna i min ålder har.

    För att svara på frågan så har det hänt att man har fantiserat om Väldigt så mycket äldre karlar än mig själv.
    & när jag gick i 6an – 7an någon gång så var jag förälskad i min lärare, haha!

  10. Vill verkligen inte dömma er och tycker själv att åldern bara är en siffra och att kärleken är blind och allt det där men förstår ändå att nära och kära kan reagera starkt då man alltid vill ex. sitt barn det bästa. Och innan man lär känna den äldre eller ev. mycket yngre personen och inte vet hur han/hon är och vilka intentioner personen i fråga har tror jag det är väldigt svårt att acceptera. Hade ex. min pappa som är 44 blivit tillsammans med någon i min egen ålder (19) hade jag blivit helt vansinnig och äcklad, just för att det kunde varit hans egen dotter. Jag vet, det låter jättefel men jag hade faktiskt aldrig kunnat acceptera det. Men jag tycker ändå att man inom familjen ska stötta varandra, så småning om lär man väl acceptera det om personerna i fråga verkligen verkligen älskar varandra. Ta verkligen inte illa upp, jag önskar er all lycka och läser er blogg dagligen. Kramar

  11. Det du skriver är verkligen sant! Själv har jag träffat en kille i några månader nu och vi tycker om varandra jätte mycket. Jag är snart 16 och han är snart 23 så det är 7 års åldersskillnad. Inget fel med det 🙂

  12. Jennifer

    Min pojkvän är 9 år äldre. Jag vet, inte ens i närheten av er åldersskillnad, men det har fått folk att höja på ögonbrynen ändå. Typiskt den svenska avundsjukan!

  13. sv: Ja det va tur att han godkände honom med tanke på att det tog 4 månader så va jag gravid :p Fast han va inte så glad när han fick reda på det, då jag inet gått ut gymnasiet än. Men jag hade bara 1 månad kvar till studenten så jag hann ju gå ut. Han sa inget om min graviditet när vi träffades, men när Lillan väl kom så kunde han inte slita blicken från henne. Nu är dom bästa vänner 😀

Kommentera

