Jakten på en ny dator.

Härom dagen så drog min bärbara dator sin sista suck. Den ville helt inte mer. Begick självmord för öppen ridå. Både jag och älsklingen såg hur den bara dog. RIP the fucking computer.
Så idag börjar jakten på en ny. Då ekonomin är en aning pressad just nu, så ska jag försöka mig på konststycket att försöka pressa handlarna på priser. Alltså dagens mission, pruta så handlarn kräks. 🙂 Jag är väl inte så van att pruta, men då jag jobbat med grejerna och kan vara besvärligt slängd i käften så ska det bli en kul grej. Återkommer med resultatet under eftermiddan.

För er som gillar väder och vind kan jag meddela att solen skiner sydöstra delen av landet. 😉

Nu ska det i lite frukost i kistan, sen ringa min älskling och viska ömma kärleksförklaringar i hennes öra. 😉 Lite senare på förmiddan börjar mitt mission. Håll tummarna.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Han

4 responses to “Jakten på en ny dator.

  1. Lycka till med prutningen. Jag köper oftast all min elektronik på Elgiganten. De har prisgaranti och en månads öppet köp där man får prova produkten. Hittar men samma vara billigare någon annanstans under tiden får man tillbaka mellanskillnaden. Jag tycker de är bra att ha med att göra eftersom de är så serviceinriktade.

    Jag har också haft förhållande med liknande åldersskillnad. Folk blir så sjukt provocerade. Kärlek är kärlek. So what? Numera skiljer det bara elva år på mig och min kärlek. Good enough.

  2. TÄVLA OM ETT PAR SOLGLASÖGON FRÅN SAND!

  3. Haha, själv är jag urkass på att pruta. Är ju så blyg av mig. Däremot är det ganska underhållande att se hur min mamma lyckas få försäljarna att dra ner pris efter pris bara genom att nämna andra återförsäljare som ”faktiskt säljer samma vara till ett billigare pris”. Lycka till!

    Vill också säga att er blogg är nog den bästa jag har läst (har en del på nacken ^^) och blir så glad av att se hur lyckligt kära ni är.

Kommentera

