Olika medier.

Sitter här med en strejkande rygg och har läst en massa bloggar. Allt från de största till småbloggar. Det som slår mig är de största fullkomliga likgiltighet till sina läsare. Om man nu har en blogg och tillåter kommentarer så är det ta mig fan bloggens ägare skyldighet att gå in och svara på dessa ibland. Man kan inte svara på allt, men man kan faktiskt gå in och svara nån gång ibland så folk ser att man läser det som kommenteras.
Jag blir uppriktigt sagt förbannad på bloggare som drar in pengar på sin blogg och en del lever helt på det och inte klarar av att sköta det. Springa på event, galor och shoppa fungerar, men att ägna en kvart om dagen att svara lite läsare orkar man inte.  Skandal!!

Fenomenet gör att de små bloggarna tar efter de stora och tror att så ska det vara. Glöm det. Var rädd om era läsare och försök svara på ett par tre frågor om dagen. En blogg kan leva farligt och snabbt gå utför om ägaren inte sköter sig.
Vi kommer fortsätta svara på kommentarer så långt det är möjligt. Vi kommer inte kunna svara alla, men det som vi tycker är viktigt kommer vi svara på, oavsett hur stor bloggen blir. Det är vår skyldighet mot dig som läser bloggen.

Idag finns det en massa olika medier för att sprida sina budskap. Jag har använt en hel hoper av dessa och gör fortfarande. Har bloggat i omgångar sen 2007. Bloggarna har väl inte varit så där jätteprioriterade och till slut runnit ut i sanden. Men ett media som jag har hållit mig fast vid är Twitter. Ett media som inte är så stort i Sverige, förutom bland branschfolk och kändisar. Så nu tänkte jag ändra det lite. Därför har jag startat en Twitter för oss. Så där är det fritt fram och följa oss, för er som nyttjar Twitter. Vi kommer följa alla som följer  oss. 🙂

Follow Hon18Han44 on Twitter

Nu ska jag guida hjärtat genom de kulinariska finurligheterna. Matlagning är inte hennes starka sida, men intresset finns. 😛

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Han

6 responses to “Olika medier.

  1. Jag tänker börja följa er på twitter. Men ni behöver inte följa mig för det för jag skriver aldrig något iaf 😛 Jag gillar det ni skriver! Ta vara på er kärlek och ta inget för givet. Kram

  2. Du har rätt i det du skriver 🙂
    ha en fin kväll!

  3. Ärligt talat så har jag extremt svårt att tro på att du är 18 år på sättet du uttrycker dig. Jag har varit gymnasielärare i många år och jag kan inte minnas att jag har träffat någon elev med ett sånt språk som dig.

  4. Det är något jag aldrig riktigt förstått mig på heller – det där med att inte svara på kommentarer. Självklart kan inte de populäraste bloggarna svara på varje kommentar, men man tycker ju att de borde svara på någon i alla fall.

    Min svenska blogg är väldigt lite, och mycket för mig själv för att skriva av mig, men jag har även en engelsk blogg om ett stort online spel som jag spelar och där har jag en hel del trafik. Försöker att svara på så många frågor/kommentarer jag kan där, för jag vill ha ett ”förhållande” till mina läsare. Läser många andra bloggar inom samma genre, men får erkänna att ibland blir jag lite besviken när man märker att vissa inte svara på en enda kommentar.

    De behöver inte svara på just min, men om man ser att de aldrig svarar på en enda så blir man mindre intresserad av att skriva en kommentar. Tycker jag själv i alla fall.

    Ps. Hittade er blogg idag och tycker den är väldigt intressant. Ålderskillnad är något väldigt tabu av någon anledning, fast jag vet egentligen inte varför. Så länge båda är vuxna så tycker jag inte att åldern spelar någon roll. Huvudsaken måste ju ändå vara att man älskar varandra.

    Sedan läste jag någonstans någon som undrade hur det är när den yngre är i liknande ålder till den äldres barn, och jag kan berätta att min pappas fru är bara 8 år äldre än mig och det är inga problem alls 🙂 Hon har helt enkelt aldrig försökt ta över mamma-rollen utan är mer som en stora syster/kompis, och det funkar bra för oss.

    • Håller med dig fullständigt. De stora bloggarna har massa kommentarer. Det går inte svara på allt, men ju fler kommentarer man har ju angelägnare borde det vara att svara på några per dygn. Det tar ju faktiskt ingen tid. Att ignorera de som man lever på är ju helt åt h-e. Om man vill ha någon som helst trovärdighet så skulle man ju ligga i och svara på de inkomstbringande kunderna. Tycker även de glamorösa bloggportalerna borde sätta mer press på sina bloggare så de sköter sig.

Kommentera

