Frågestund 12.00 – 16.00

Då var det dags gott folk, låt frågorna trilla in!

10 kommentarer

Filed under Svar på frågor

10 responses to “Frågestund 12.00 – 16.00

  1. Kommer frågor nudå:

    Till hon:
    Du hade en syster va? Vad tycker hon om er relation?
    Vad gillar du bäst med din ”karl”?
    Hur ska ert bröllop se ut, ska det va träd i gången som på kungabröllopet ?
    Vad är dina framtidsplaner?

    Till han:
    Vad tycker dina barn om er relation?
    Vad gillar du bäst med din flickvän?
    Vad är dina framtidsplaner?

    Vilka är era framtidsplaner tillsammans?

    • Karin:
      Till han:
      Vad tycker dina barn om er relation?
      Vad gillar du bäst med din flickvän?
      Vad är dina framtidsplaner?

      Vilka är era framtidsplaner tillsammans?

      Mina barn gillar det inte. Men som jag sagt förut så kommer de vänja sig. Det kommer bli bra.
      Det jag gillar bäst hos min tjej är hennes uppriktighet,humor och att hon är den hon är helt enkelt. Dessutom är hon otroligt charmig och pratglad. Vilket är bra då min käft glappar ganska mycket. 🙂
      Mina framtidsplaner är att få igång mina olika saker jag har i luften. Sätta sprutt på företaget som kommer startas inom kort. Dessutom se till att tjejen min kan läsa det hon ska. För mig spelar det ingen roll vart vi hamnar. Jag är en mobil enhet som är flyttbar. Skaffa barn inom några år. Men det märker vi när tiden är mogen. Men fokus närmast just nu är på mitt hjärtas utbildning och mina egna projekt.

    • Hon:
      Du hade en syster va? Vad tycker hon om er relation?
      Ja, jag har en syster och hon accepterar vår relation som den är. Hon är lycklig för vår skull och tycker att jag är stark som vågar följa mitt hjärta.

      Vad gillar du bäst med din ”karl”?
      Det jag gillar mest med min karl är hans humor. Har aldrig träffat en människa som har precis samma sjuka humor som mig, gud vad vi skrattar ihop alltså.

      Hur ska ert bröllop se ut, ska det va träd i gången som på kungabröllopet ?
      Haha, denna fråga kan nog inte enbart jag svara på då man är två om ett bröllop, men om jag fick bestämma så skulle jag vilja gifta mig en fin sommardag ute i skogen i en skogsglänta med endast mina närmsta vänner närvarande. Samt familjen då såklart.

      Vilka är dina framtidsplaner?

      Mina framtidsplaner är att utbilda mig inom grafisk design på Linköpings universitet för att sedan fortsätta med ett företag inom webbdesign och grafisk design. Annars ser jag fram emot att få utöka familjen med ett litet hjärtegull, men det får det väntas lite med tills tiden är inne.

      Vilka är era framtidsplaner tillsammans?

      Våra framtidsplaner är att så småningom flytta ihop, förhoppningsvis i slutet av sommaren, men annars är det väl som de flesta andra par. Vi vill ha barn och vi vill gifta oss i framtiden. Vi har även planer på att starta ett företag ihop då vi kan komplettera varandra bra när det gäller våra kunskapsområden.

      Hoppas du fick svar på det du ville! 🙂

  2. Malin

    Vilka är era gemensamma intressen? och inte gemensamma?

    Finns det något som ni stör er hos varandra? dåliga vanor osv…

    Skulle det kunna finnas någon anledning till att ni gör slut med varandra(förutom att kärleken tar slut) t ex om ”Hans” barn sätter ett ultimatum att de står mellan de eller henne?

    Lycka till med allt:)

    • Rent allmänna intressen är fotografering och fotoredigering,olika grafiska lösningar inom webben, naturen, djur, motionera, skriva och extremt sjuk humor. Det sista genomsyrar hela vår vardag tillsammans kan jag säga. Vi kan skratta så tårarna rinner.

      Svara på de intressen som vi inte delar är väl svårt att säga. Men för hennes del är det helt klart musiken och konsten. Visst jag gillar musik och konst, väldigt mycket. Men kan inte varken spela nåt instrument eller rita och teckna. 🙂 Det är hon grym på.

      För min del kan jag säga det att nåt som gör mig galen ibland är när hon ska visa nåt på datorn som hon redan sett 10 ggr. Då går scrollen i 220 km/t. Finns inte en chans i världen att se vad hon vill visa. Men hon tror ju givetvis att jag sett allt. hahaha….. Annars är det inte mycket som jag hänger upp mig på och har aldrig gjort. Hon är den hon är och jag älskar henne för det.

      Det finns inte någon anledning i världen som skulle få mig att göra slut med henne. Varför ska den kärleken vi känner för varandra ta slut bara för andra tycker det? Mina barn som jag anser som vuxna nu, gör sina egna val och tar sina egna beslut. Precis som alla andra.

  3. isa

    Till er båda:
    Vad tänkte ni när ni insåg att ni var kära i den andra? Innan ni visste att det var besvarat?
    Vad är det bästa resp. det sämsta (förutom alla fördomar) med åldersskillnaden?
    Kommer man så småningom få se hur ni ser ut? Är vansinnigt nyfiken! 🙂

    • Hon svarar:

      Vad tänkte ni när ni insåg att ni var kära i den andra? Innan ni visste att det var besvarat?
      Ja, jag insåg att jag var kär i honom precis då han hade gått in i en relation med den kvinna och det var väl då jag insåg att det var sådana känslor jag hade för honom. Innan var han verkligen en speciell vän, det var något extra med honom till skillnad från alla vänner jag hade, jag brydde mig oerhört mycket om honom och han om mig, men jag såg honom mer som min vakande ängel eller hur jag ska säga. Vi pratade varje dag redan då i telefon, om allt mellan himmel och jord. Jag visste om hans relation med den nya kvinnan men då när han gick ut med deras relation slog jag i lågor. Allt jag såg i henne var svart för jag ville ju vara den kvinnan han älskade. Så då insåg jag att jag var kär. Och att allt jag ville ha var honom. Och det kan jag lova att jag kämpade för. Jag gav honom kärleksförklaring efter kärleksförklaring i flera månader. Skrev dikter, brev, texter, låtar. Tillslut blev han min och jag har aldrig varit lyckligare.

      Vad är det bästa resp. det sämsta (förutom alla fördomar) med åldersskillnaden?

      Det sämsta måste ju vara att han inte är accepterad av mina föräldrar endast på grund av åldersskillnaden. Annars ser jag inte så mycket negativt förutom att det t.ex. inte är passande för honom att vara min kavaljer nu till min avslutningsbal som jag gärna hade velat. Men jag inser själv att det inte hade varit fungerande. Så det är lite sorgligt. Det bästa är att han har mycket erfarenhet när det kommer till det mesta. Han kan ju så mycket när det gäller allt möjligt, matlagning t.ex. som jag inte är världens bästa på, men nu har jag en som kan guida mig genom mina kulinariska experiment. Annars är det väl inte direkt någon skillnad att vara med någon äldre förutom att han är mer erfaren på alla plan.

      Kommer man så småningom få se hur ni ser ut? Är vansinnigt nyfiken! 🙂

      Hahaha, självklart kommer du få se hur vi ser ut, kommer att sluta vara en anonym blogg så småningom och kommer då vara lika öppen som vilken annan personlig blogg som helst.

    • Han svarar:
      Jag visste ju vad hon kände för mig och hur starkt hon gjorde det. Jag tänkte nog mest som alla skulle göra innan man låter sina känslor styra. Man funderar en del. Känner man som jag gjorde då så är det inget tveka på. Kärleken var så stor och då redan besvarad så varför göra nåt annat än följa de starkaste känslorna jag haft för någon annan förut.

      Jag kan bara svara för mig själv. Många snackar om krogen att vi inte kan gå ut på samma ställen. Inget problem då varken jag eller hjärtat varken dricker eller är ute på krogen. Det absolut bästa är väl att vi lär oss av varandra. Trots åldersskillnaden så kan hon massor, som jag inte vet nåt om och tvärtom. En annan kul grej som kanske inte hör till detta är nog om folk hörde våra vanor så skulle de nog tro att hon var 44 och jag 18. Hahaha…Jag är den kvällspigga och den som hatar ”svenssontv”. Åldern spelar ingen roll för man märker inte skillnaden när man är tillsammans. Det är ju det som är grejen. Om folk fick in det i sina skallar så skulle detta inte vara ett problem.

      Japp, du kommer få se hur vi ser ut, den dagen vi släpper på anonymiteten.

  4. Sofia

    Hon: dras du till äldre män? har du haft förhållanden innan detta? hur gamla var dom?

    Han: dras du till yngre tjejer? var det stor åldersskillnad mellan dina barns mamma och du?

Kommentera

